POWERLESS[D.İ]- "THE OFFICE DC EVRENİNE UYARLANIRSA''

Bakın, söyleyeceklerim bazılarınızı mutlu etmeyecek ama; DC Comics'in son dönemde çıkardığı çoğu beyazperde ve televizyon işi ne yazık ki vasat olmakta arkadaşlar. Özellikle geçtiğimiz sene The CW dizileri ile bizleri kusturan ve BvS/Suicide Squad sonrası kendilerine küsmemize sebep olan şirket, gene de değişik ve aslında tutmanızı beklemeyeceğiniz projeleri ile bizleri hayrete düşürmeye devam ediyor. Tıpkı dini konularda yaptığı dalga sebebi ile pek çok yobaz hristiyanı karşısına alma riski olduğunu bile bile çıkardıkları ve de pırlanta gibi bir dizi olan Lucifer gibi, bu sefer de reyting açısından çok riskli bir işe girişmekte DC Comics: Powerless. DC Universe'ün sıradan insanlarını konu alan komedi dizimiz Powerless'ın ilk bölümü geçtiğimiz günlerde yayınlandı. Doğruya doğru, fragmanlarında hafif aldığım cheesy hava yüzünden diziye başlamayı düşünmüyordum, ancak iki hafta önce başladığım Community adlı dizideki favori karakterimi oynayan Dany Pudi'nin de kadroda olduğunu görünce hiç tereddüt etmeden açtım izledim bölümü. Ve açıkçası beğenmiş olmama kendim bile şaşırdım.
Şimdi, başlamayı planlayanlar için hayal kırıklığı olmaması adına söylüyorum, bu dizi öyle aman aman iyi bir iş değil. Bazı espiriler çok gereksiz ve çoğu oyuncunun performansı da başarısızdı. Ancak onca kötülüğün arasında parlayan ve sizi içine çeken çok güzel bir nokta var: Bu dizi, bize ilk defa çizgi roman evreninin birebir aktarılmış bir versiyonunu izleme şansını veriyor. Bir kere daha yüz olarak görmesek de Bruce Wayne dizide çok önemli bir yer kaplamakta. Bir kere başrollerden biri kuzeni yahu! Aynı zamanda bölüm boyunca Batman harici çoğu popüler kahraman ve kötü adama referanslarda da bulunulduğunu söylemeden geçmeyelim. Ayrıca hani oyuncuların performansları kötü demiştim ya, o kötüler arasından Alan Tudyk ve Dany Pudi'nin kolaylıkla sıyrıldığını söylemem gerek. Dizi konu olarak aslında ilgi çekici bir yere gidecek gibi duruyor. Ancak umuyorum bölümler klasik "Haydi bu konuda bir alet geliştirelim." kıvamında devam etmez.


Dizideki karakterler motivasyon olarak da karakterizasyon olarak da pek ilgi çekici değiller kabul. Belki bunda oyuncuların karakterlerini pek içten oynamıyor oluşları da sebep oluyor olabilir. Mesela dizinin başrolü Vanessa Hudgens hala High School Musical'daymış gibi bir performans sergiliyor. Ancak Bruce Wayne'in çakması diyebileceğimiz kuzeni Van Wayne'in ona olan kıskançlık ve yalakalık kafasında oluşunu yansıtmaları belki de dizinin yapmaya çalıştığı ve becerebildiği en iyi şeydi. İzledikçe karakterin yapısını daha da iyi anlıyor ve bir o kadar da traji-komik buluyorsunuz. 
Bahsettiklerim haricinde son olarak dizinin intro'sunu defalarca izlediğimi de belirtmek isterim. Böyle güzel introlar ile gelin be bize arkadaş, ha şöyle!
Kısacası, dizi izlenebilir bi' iş olmuş denebilir şimdilik. Ben açıkçası devam etmeyi planlıyorum, zaten diğer çizgi roman dizilerinin aksine bölümlerin 20 dakika oluşunda da ötürü izlemesi daha rahat bir dizi olacaktır sizler için. 

Hiç yorum yok: