WET HOT AMERİCAN SUMMER: FİRST DAY OF CAMP[D.İ.]- ''BÖYLE İSİM OLMAZ OLSUN...''

Wet Hot American Summer' ı izlememiş olabilirsiniz. Eğer IMDb' de Paul Rudd' un aktörlük yaptığı işlere bakarken görmüş olmasaydım, ben de izlemezdim. Ülkemizde pek popüler olmayan 2001 yapımı bu film, 80' li yıllardaki bir kampın son gününü ve 24 saatlik zaman diliminde kampçıkarın yaşadıkları olayları konu alıyor. Ne kadar sıradan bir konu gibi görünse de, kendini ciddiye almıyor olması ve sahip olduğu cıvık havasıyla benim sevdiğim komedi yapımlarının arasına girmeyi başarmıştı. Geçtiğimiz aylarda filmin yapımcısı ve eski başrolü Michael Schwalter, eski kadroyu bir araya getirmiş ve kampın son gününü anlatan filme prequel olması için, bu sefer kampın ilk gününün anlatıldığı bir mini dizi yapmıştı. Netflix ortaklığıyla gerçekleşen bu mini dizi, tam 8 bölüm sürmüş ve eski kodronun yanına pek çok yeni ismi de eklemişti. Peki siz diyeceksiniz ki, bize ne? Yani ben zamanımı neden adını daha önce duymadığım bu diziyi izlemek için harcayayım? O zaman sizlere şöyle anlatayım: Yukarıda da bahsettiğim gibi diziyi Netflix çekti. Yani Daredevil ve House of Cards' ı yapan kişiler. Tamam, bu iki diziyi izlemediğinizi varsayalım. Belki filmdeki oyuncular sizin ilginizi çeker, yanlız baştan söyleyeyim böyle bir ünlüler kervanını ben en son Movie 43' te (bunu izlemeyin, eğer gözlerinizi seviyorsanız) gördüm: Bradley Cooper (Rockett Rackoon), Paul Rudd(Ant-Man), John Slattery(Howard Stark), Christopher Meloni(Man of Steel' de uzaylılara komando bıçağıyla dalan abi), Chris Pine(Steve Trevor), Michael Cera(Scott Pillgrim), Amy Poehler, Kristen Wiig, Jon Hamm, Elizabeth Banks, Jason Schwartzman...Açıkçası bu kadar oyucuyu nasıl ikna etmişler anlayamadım,   ama bu bugünün konusu değil. Eğer azıcık da olsa heyecanlandıysanız ve bu diziyi izlemeyi düşünüyorsanız nasıl bir şey bulacağınızı aşağıda anlattım.
Dizinin 8 bölüm olması iyi olmuş, yaklaşık 20 dakika süren dizinin tüm bölümlerini izlemek en fazla 2.30 saatinizi alıyor.(Interstellar, Batman v Superman falan kendinden 2.30 saat zaten.) Genel olarak tek bir karaktere yoğunlaşmaktansa her bölümde ayrı birinin hikayesini görmek diziyi izlerken çok sıkılmamanıza sebebiyet veriyor. Ancak ana kadronun artık yaşlanmış olmaları gerçeği izlerken tadınızı kaçırabilir. Kampın son gününde incecik Cooper' ın, ilk gelişindeki duba gibi halini görünce insanın garibine gitmiyor değil. Bir yandan Şef Gene' in neden Vietnam geçmişine döndüğünü, Benjamin' in nasıl sebze kutusu şekliyle reankarne oluşu, Bradley Copper' ın oynadığı Ben karakterinin nasıl Gey oduğunu öğrenmesi veya Henry' nin neden kampın yanına taşındığını görmek hoş oldu.
Tabi yukarıda da bahsettiğim gibi, filmin ahır misali kadrosundan bazı kariyeri yükselen oyunculara popüleritelerinden ötürü gereğinden fazla rol verilmiş. Elizabeth Banks' in gıcık karakteri yerine adı namı bilinmeyen A.D. Miles' ın karakteri Gary' i daha çok görmek isterdim.

Bir yandan eski filmin başrolü ve yapımcısı Michael Schwalter eski kadroyu, artık koca adam olmuş radyocu çocuk harici toplamışken bir de dönemimizin yükselişteki aktörlerini getirmiş. Jon Hamm gibi Mad-Men' in ciddiyetini taşıyan bir adam, ne olduğu belirsiz bir ajana dönüşmüş. MCU' nun yaşlı Howard Stark' ı Jon Slattery, 16 yaşındaki bir kıza yavşayan pislik bir tiyatro sanatçısı oluvermiş. Kristen Wiig' in 16 yaşındaki bir kampçıyı oynamasına girmiyorum bile...
Kısacası, boş bir zamanınızda izleyebileceğiniz dizi, olduğu şeyle dalga geçen ve yüzünüzde mnik tebessümler oluşturacak bir yapım olmuş. Mükemmel değil ama fena da sayılmaz.

Hiç yorum yok: